[Lördag 080202] - Februari!

Dagens låt 080202

Ja, äntligen februari! :D Min månad. ;) Hihi..

Trots att jag har gått på högskolan nu i två år, så blev det min första sittning igår.. :P
Det var Finsittning arrangerad av pedagogernas festförening Depom.
Riktigt trevligt var det. :)



Det blev trerättersmiddag, en massa gyckel, skratt, sånger med mera. :)
Det blir definitivt fler sittningar för min del. Hehe.. =)


anna

Igår var det även Annas 25års dag! :D
Stort grattis till dig!!

I morgon ska jag hem till henne och äta lite tårta. =)
Mina csnpengar kommer ju inte förrän på måndag, så i veckan får det bli fika och paketöppning. =)



Ja, jag är nog lite fast nu vad gäller musiken.. Det har blivit mycket Kapten Röd på sistone, och det kommer det nog fortsätta vara ett tag framöver. :)

Dagens låt idag fick bli Kapten Röd - Trasig.
Underbar text!

Du är inte trasig, du behöver inte fixas
Låt dom inte lura dig att tro din klocka tickar
När dom vill få ditt självförtroende att svikta
Så du ska ge dom pengar för att klippa och klistra

Vägen till lycka kommer aldrig vara sicksack
Man hittar mera fel och börjar sjunka som en kvicksand
Så när dom säger vi ska titta o arma våra förebilder svarar jag dom vickar
Jag ser inga på TV och jag ser inga i riksdan'
Dom säljer livet så det är inte dit vi siktar
Så vi slutar aldrig bränna upp deras artiklar
Med människan ska man aldrig mixtra för

Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej
När priset går upp kommer själen gå ner
Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej
Du kan sluta o leta det finns inga fel

Du och jag tittar nog i olika speglar för jag kan inte se vad du menar
Annars måste dina speglar va skeva för smala ting verkar bli breda
Å men jag vet det är inte konstigt att man tvekar
Ingen kan finna, idealen bara ekar
Kraven finns där vart man än vänder
Att du inte duger är signalerna dom sänder
Modetidningarna bara sprider trender
Som inte passar människan
Så folk mår sämre
Ändå undrar alla vad det är som händer
När vissa väljer svälten

Men du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej
När priset går upp kommer själen gå ner
Du är inte trasig, behöver inte fixas åhnejnej
Du kan sluta o leta det finns inga fel

Vad snackar dom om, vad snackar dom om?

Puss!

Kommentarer
--> E

Hej min syster!!
Ja, det är din månad!!
Kul att gå på sittning..
Jag kanske ska gå på en i april när Eko firar 10 år :)

Ha en bra dag!!
Många kramar

2008-02-05 @ 07:55:48
--> jenny

kapten röd är grym =) min favorit med honom är 29mars, den är helt undebar..


Skriv nåt vettja ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Min bloggadress:

Kommentar:

Trackback