Torsdag 070426

Dagens l?t 070426

Ser ni? Jag har bytt ut snöflingorna där uppe.. *peka* ;)

Dags att skriva lite om helgen då. =)
Helgen med stort H hade äntligen kommit. :D

Dagens låt är väl egentligen helgens låt..
Noice - I natt e hela staden vår.
Denna spelades rätt flitigt på Rådhuset på fredagen, och vi dansade och sjöng med! :D

Dags för den årliga R7-festen.. ;)
Började förbereda lite smått på torsdagen med klippning, färgning och storhandling på Ica.
Tungt att bära hem dock! :(
Men men.. Så är det.
nyklippt
Blond och nyklippt. ;P

Fredagen kom äntligen!
Var i skolan först på en föreläsning, sen hem och dammsuga, städa och diska lite..
Gjorde mig iordning och sen ner och öppna för de första festdeltagarna..
Det var Matte, Li och Maria som kom med bil från Helsingborg.. =)
De fick lite mackor att äta och sen kilade vi alla ner till stationen för att möta resten..
Danne kom med tåget tjugo över sju, och sen väntade vi där på Ida och Robin som skulle komma kvart i åtta..
Johan mötte upp oss på stationen också..
Efter ett stort kramkalas gick vi hem till mig igen.
Chillade lite och inväntade Lis pojkvän Henke som skulle komma med bil från Kalmar.
När alla var samlade så blev det tacobuffé i vardagsrummet. :D
Förra året fick vi plats i köket, men denna gången var vi lite fler som skulle äta..
Gott blev det iaf i år igen. :) *nöjd*

Vi påbörjade festandet lite här hemma innan vi bestämde oss för att dra ner på stan.
Vi körde en liten "favorit-i-repris" och drog till Rådhuset..
Dock lite fel av oss..
Inte alls mycket folk, dansgolvet där uppe var inte öppet, och en avdankad föredetta FameFactorykändis skulle uppträda..
Han var väldigt kaxig dock.. :P
Vi frågade lite snällt om han kunde ta ett gruppfoto på oss, men fick svaret "det är väl ni som ska fotografera mig istället".. ;P Haha..
Vi löste det på egen hand istället, och Maria, Ida och Danne fick va lite fotografer.. =)

gruppfoto
Gruppfoto med Ida som forograf. =)
(Robin, Matte, Jag, Johan, Danne, Maria, Li och Henke)

Men vi kunde ha skoj iaf!
Dansade och snackade en heeeeel del. =)
Det blev en hel del goda skratt också.
Ojojoj.. :D
Men tyvärr så stänger alla ställen redan kl två här i lilla Borås, så det blev hemgång till min lägenhet igen..
Eftersom vi var åtta personer som skulle sova här, så kunde ju sängplats bli ett problem..
Men problem är till för att lösas. =)
Jag delade säng med syster min, Li hade tagit med två uppblåsbara madrasser och jag hade ju en del madrasser själv, så det löste sig. =)

syster och jag
Syster och jag på Rådhuset. <3

Lördagen var en riktig segdag..
Jag och syster gick upp lite tidigare än de andra, eftersom hon skulle med tåget hem tjugo i tolv..
Vi åt frukost och sen följde jag med henne till stationen..
Gick sen en runda ner på stan och handlade panodil på apoteket, eftersom dessa började ta slut.. =/
Väl hemma igen satt de andra och åt frukost..
Vi degade ner oss i soffan och tittade lite på hockey och mtvtopplistor medan vi väntade på att Johan skulle komma så vi kunde äta pizza. =)
Riktigt gott med pizza var det faktiskt.. =)
Var dock inte så många som orkade äta upp allt, men jag och Matte fixade det iaf.. ;P

Bowling var bokat på kvällen!
Lite "favorit-i-repris" här också.. =)
Men istället för taxi tog vi en promenad dit.. Rätt skönt att gå lite.. =)
Tyvärr kunde jag inte va med och bowla, så jag satt och hejade på istället..
Testade dock lite för Li och Robin, och lyckades få in en strike.. :D
Inte helt fel minnsann. ;)

Efter bowlingen var några festsugna, och några lite mindre festsugna..
Vi bestämde dock att vi kunde ta en öl på Bishops Arms iaf..
Lite missberäkning dock.. Stället var fullsatt.. =/
Så vi gick hem till mig igen..
Men efter ett tag så bestämde vi oss för att gå ut iaf!
Dock inte Matte, som valde att stanna hemma..
Vi andra hamnade på Swing, som var betydligt roligare än Rådhuset..
Lite mer folk och bättre musik och dansgolv! :)
Träffade även en klasskompis där, trevligt.. =)
Som vanligt så var det hemgång igen vid tvåtiden.. :( (Öppna ett ställe med längre öppettider, tack!)

Li, Ida, Tinna
Li, Ida och jag. :)

Sen så kom ju det tråkiga.. Att sova, för sen kom söndagen då alla skulle hem. =/
Och såklart regnade det på söndagen.. Eller ja, det var inte världens finaste väder direkt. =/
Men men.. Borås är ju känt för det.. :P
Som någon sa "Det bästa med Borås är tåget till Göteborg"..
Kanske ligger något i det.. ;P
tr?
Trött och seg. ;P

Matte och Robin åkte iväg vid elvatiden..
Ida blev hämtad av en göteborgskompis vid halv tolv, tolv..
Danne, Li och jag chillade kvar lite tills deras tåg skulle gå..
Blev en del slappande i soffan faktiskt.. =)
Kvart i fyra gick deras tåg..
Eller ja, Dannes tåg..
Li missade tåget på grund av att en av biljettautomaterna var ur funktion och framför oss var det en seeg man som säkert aldrig sett ett tangentbord förr.. ;P
Danne hade ju redan sina biljetter,så han fick skynda iväg..
Li fick vänta på nästa tåg som gick halv sex.. =/
Inte så kul direkt.. :( Men men..
Hon kom iväg sen iaf.. =)

Längtar redan till R7-festen 2008. ;)
Men innan dess blir det nog poolparty hos Ida. :D

tinna
Puss!

Yours Truly - Tinna Svanslös. ;)

Kommentarer
--> Robin

Tack för en underbar helg! Borås är fantastiskt, mest fö ratt du bor där. :) puss

--> just me Danne!

hehe mkt trevligt må jag säga vi syns säkert snart igen :)

2007-04-27 @ 13:47:58
--> Ida

Nu du vackra flicka får du ta och uppdatera dig ;) <3

2007-05-02 @ 12:38:05
Min bloggadress: http://undulation.blogg.se

Skriv nåt vettja ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Min bloggadress:

Kommentar:

Trackback