Onsdag 060816

Dagens låt 060816

Ja, då har man varit på "semester" en vecka. ;P Tänkte skriva lite om vad jag har hittat på..

Torsdag 060810
Jag packade en del inför resan ner till skåne..
Åkte tåg i tre timmar ungefär för att tillslut få ett glatt bemötande av hunden i dörren. :)
Har inte träffat honom sen i maj, så det var trevligt. =)
Sen blev det pizza. ;) Gott gott!
Natten till fredagen (i väntan på att lillasyster skulle komma hem) fixade jag klart presenten till min kompis som fyllde år.
Det blev en snygg "flyttahemifrånlåda" innehållandes några drinkglas, en drinkbok, tandborstar, schampo och badskum. =) Uppskattad blev den. ;)

Fredag 060811
Tog det lugnt med tvtittande under dagen, eftersom det ösregnade ute.. =/
Men på kvällen var det festdags. =)
Pernille fyllde 21 och vi var bjudna på middag och fest..
Träffade många som jag inte träffat på länge.
Skoj skoj!
Vi blev en del.. Pernille, Jag, Lillasyster, Johannes, Saga, Hd, Stoffe, Frida, Sofie, Sofies pojkvän, Beccie och Thylle.
Ett trevligt gäng. =)
Var kvar till tretiden ungefär. ;) Sen gick jag och hämtade lillasyster som gick hem till pojkvännen tidigare..

Födelsedagsbarnet. ;)
Födelsedagsbarnet

Lördag 060812
Hände inte så mycket denna dagen.. Tog det lugnt.. Spelade lite tvspel med syster..
Körde en del bil också. :D
Hade ju inte kört sen i maj, så jag testade för att se hur det kändes..
Riktigt bra gick det. =)
Fast det var inte den bästa bilen, men ändå.. ;P

Söndag 060813
Ja, då var det dags att gå upp tidigt..
En tur tvärsöver Skåne väntade. :)
Skulle ha kusinträff med mina goa "bröder" borta i Viken (norr om Hbg) :)
Storasyster kom hem till oss och sen körde vi 10 mil västerut. =)
Storasyster fick köra. ;P
Skoj skoj var det att träffa dem igen!
Det blev riktigt god mat när vi kom fram. Kycklinggryta med nudlar. :) *mums*
Sen umgicks vi, pratade, skrattade, tittade lite på friidrottsEM och spelade dart. =)
Henke och storasyster vann, men jag och Paka kom på andraplats. Bara ett poäng som skillde. :P
Ulle kom trea och Figge och lillasyster kom sist. :P
Så kan det gå. =)
Vi hann med en hel del ätande också.. Det är nästan det enda man gör där. ;)
Äter. =)
Men gott var det!
Efter ett antal timmar var det dags för oss att åka hem..
Storasyster bestämde sig för att ta tåget ner till Lund från Hbg, så jag fick köra hem.. :)
Lite nervöst var det.. Har aldrig kört den vägen innan, och aldrig så långt heller..
Men det gick jättebra. =)
Efter en liten stunds kartbokstittande kom jag och lillasyster iväg.
Resan gick bara bra och vi sjöng en massa låtar, högt och "mindre fint", men huvudsaken är att man har roligt. =) Och det var en av de roligaste bilfärder jag har gjort iaf. =)
Vi kom hem hela och glada iaf. =)

060816

Måndag 060814
Skoldags för lillasyster, så när hennes klocka ringde på morgonen vaknade jag också. =/
Men det var bara att somna om. =)
Lite senare ringde min klocka, dags att pallra sig upp för ett besök hos tandläkaren. =/
Mindre skoj, men måste man så måste man..
Hade skjutit upp denna tiden sen i januari så.. ;P
Besöket gick bra faktiskt. =)
Behövde inte betala någe, eftersom hon ville se mig en kort stund på onsdagen också..
Unnade mig lite glass med chokladsås och sen hände inte så mycket mer under dagen. :P

Tisdag 060815
Blev väckt av lillasysters klocka igen, somnade om och vaknade senare av att pappa knackade på dörren med telefonen i handen. Pernille som ringde. =)
Pratade en stund om det ena och det andra..
Kilade över en stund till henne sen.
Ville ju träffa henne innan hon flyttar till Sthlm..
Det är alltid lika trevligt att träffas. :D
Hon hade lite fullt upp med packning, men det var inga problem för min del. =)
Satt och gosade lite med hennes katt sålänge. Riktigt kelgo. =)
Dags att ta farväl, lite tråkigt, men ska upp till Sthlm i Sept/Okt hade jag tänkt. :D
Hemma väntade god taco. ;) *mums*
Väntade på att syster skulle komma hem från pojkvännen.. Sen packade jag, snackade och skrattade. =)
Runt tolv på natten kom vi på att vi var hungriga, så vi kokade till lite nudlar.
Gott. :)
Sen var det läggdags..

Onsdag 060816
Denna gången vaknade jag innan lillasyster, eftersom hon hade sovmorgon ;P
Jag packade klart det sista, gjorde mig i ordning och sen fick jag skjuts till tandvårdshuset..
Inge skoj där, och dyrt var det. =/ Men det var sista gången iaf. :D
Efter det besöket åkte vi hem igen, jag fick i mig lite mat, sen packade vi in mina grejer i bilen, sa hejdå till mamma och hunden och sen åkte jag, pappa och lillasyster till hennes skola..
Släppte av henne och sa hejdå.. Sen bar det av till tandläkaren igen.
Hon kollade så det såg bra ut (och det gjorde det ;P ), vi betalade, och gick..
Besöket tog kortare tid än väntat, så jag och pappa åkte på lite sightseeingtur i stan innan tåget skulle gå..
Kollade in "gräddhyllan" i stan, åkte ut till högskolan och sen var det stationen nästa.
Efter ett hejdå till pappa så gick jag och satte mig en tjugo minuter innan avgång, men skönt att va på plats iaf.
Sen bar det av. Och ett antal timmar senare var jag hemma i lägenheten. =)
Trött och seg, men det får man va efter en veckas "semester". ;)



Dagens låt idag fick bli Jason Mraz - Mr. Curiosity.
En textrad där är så vacker!

" I'm looking for love this time
Sounding hopeful but it's making me cry.."

Så känns det. "I'm looking for love this time".
Vill ha någon att tycka om. =) Och någon som tycker om en tillbaka.. ;)
Får se när det blir min tur. :)

Puss.

Kommentarer

Skriv nåt vettja ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Min bloggadress:

Kommentar:

Trackback